آموزش کاردستی | سیمرغ مقوایی
  • کد مطالب: ۱۶۰۹۲۳
  • /
  • ۲۷ ارديبهشت‌ماه ۱۴۰۲ / ۱۵:۱۵

آموزش کاردستی | سیمرغ مقوایی

به مناسبت هفته زبان فارسی و روز بزرگداشت حکیم فردوسی، می‌خواهیم سری به شاهنامه‌ی فردوسی بزنیم که پر از افسانه‌های خواندنی است.

طاهره عرفانی  - به مناسبت هفته زبان فارسی و روز بزرگداشت حکیم فردوسی، امروز می‌خواهیم سری به شاهنامه‌ی فردوسی بزنیم که پر از افسانه‌های خواندنی است.

سیمرغ را از مهم‌ترین موجودات در ادبیات پارسی می‌دانند. او نقش مهمی در داستان‌های شاهنامه دارد. سیمرغ دانا و خردمند است و به رازهای پنهانی آگاهی دارد.

در شاهنامه، نخستین‌بار سیمرغ برای فرزندانش دنبال غذاست که زال را در کوه البرز می‌بیند. دل به او می‌بندد و از او نگهداری می‌کند.

آخرین‌بار، کمک گرفتن رستم برای نبرد با اسفندیار رویین‌تن است و به رستم یاری می‌رساند. دوست دارید به همین مناسبت یک سیمرغ لوله‌مقوایی درست کنیم؟


چه‌طور درست کنیم؟

دو لوله‌ی مقوایی را هم‌رنگ در جعبه انتخاب یا رنگ کنید. اجازه دهید خشک شود. بال‌ها و سر سیمرغ را مطابق شکل برش بزنید. سر و دم را به لوله‌ی مقوایی بچسبانید.

می‌توانید یک حلقه کش در میان آن قرار دهید تا دور آن کاملا خشک شود. حالا بال‌ها را روی بدن اژدها بچسبانید. سیمرغ شما آماده است! اگر دوست داشتید، می‌توانید سیمرغ را با ماژیک به‌دلخواه رنگ کنید.

 

چی لازم داریم؟

لوله‌ی مقوایی
در جعبه
قیچی
چسب مایع
در صورت تمایل ماژیک

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.